Studenti marketingu a návrhářství představí kolekce začínajících módních hvězd a svůj pilotní projekt Creative Fashion Marketing.
Společný projekt dvou pražských vysokých škol, Univerzity Karlovy (Katedry marketingové komunikace a PR, vedoucí Denisa Kasl Kollmannová) a Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (Ateliéru módní tvorby, vedoucí Pavel Ivančic), vznikl jako nápad Violy Fetisové, módní stylistky zabývající se fashion koučinkem. Profesionálka v oblasti módy a image postrádala na domácí scéně kvalitní a kontinuální informace o talentovaných mladých návrhářích, kteří by se dokázali prosadit i v praxi.
Dohromady s Denisou Kasl Kollmannovou a Pavlem Ivančicem vytvořili koncepci projektu, který zahrnuje workshopy, přednášky a společnou práci na konkrétních projektech: módních kolekcích studentů UMPRUM. Marketéři z FSV UK pomohli vybraným studentům vytvořit základ komunikační strategie, oslovit média a potenciální zákazníky a modely vyslat do světa. Konkrétním výsledkem jsou tak propracovanější prezentace, tiskové zprávy či sociální sítě Facebook a Twitter, zaměřené na podporu mladých českých talentů.
Prestižní Ateliér Módní tvorby na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze vychovává od svého založení v roce 1949 elitu české módní scény. Ateliér je specifický individuálním přístupem ke studentům a zaměřením na módu v celé její šíři - od tvorby ready-to-wear kolekcí přes průmyslový design až po autorskou konceptuální tvorbu. V současné době pod vedením MgA. Pavla Ivančice je kladen důraz především na podporu rozvoje studentů jako komplexních profesionálních osobností se silnou individuální návrhářskou identitou.
Katedra marketingové komunikace a PR na FSV UK byla založena v roce 2004 PhDr. Pavlem Dolanským jako první vysokoškolský obor tohoto zaměření u nás. Stal se dlouhodobě nejžádanějším oborem, na který se hlásí více než tisíc uchazečů, a který již má své slavné absolventy např. v marketingu Googlu, na pozicích tiskových mluvčích ministerstev i firem, v časopisech jako Elle či topmanažerů v reklamních agenturách jako Ogilvy. Katedra pod vedením PhDr. Denisy Kasl Kollmannové, PhD. výrazně expandovala, založila akademický výzkum oblastí jako PR, Public Affairs či vládní komunikace a provozuje nejsledovanější nezávislý server o marketingové komunikaci a PR, Markething.cz.
MgA. Viola Fetisová, stylistka a autorka vzdělávacího konceptu Fashion Coach, působí na české módní scéně od roku 1999. V České republice získala bohaté zkušenosti v oblasti stylingu při praxi v předních módních časopisech jako Harper’s Bazaar, Dolce Vita, Cosmopolitan a mnoho dalších. Posledních 8 let se stará o supervizi stylingu na mezinárodních vzdělávacích kongresech a prezentacích trendů pro L’Oréal CZ a SK. Ráda spolupracuje s mladými českými tvůrci, a i proto na jaře 2012 oslovila vedoucí kateder obou univerzit, aby společně spolupracovali na projektu Creative Fashion Marketing.
Ing. Jarmila Kemrová, prorektorka pro studijní záležitosti a mezinárodní spolupráci nastínila:„Na základě úspěchu tohoto projektu chystají obě školy další spolupráci, zřejmě formou předmětu, který bude společný pro studenty obou škol. Vzhledem k aktuálnímu vývoji je pravděpodobné že by mohl být zahájen již v zimním semestru 2013/2014.“